Program Asystent Osoby Niepełnosprawnej Miłakowo to inicjatywa stworzona w celu wspierania osób z niepełnosprawnościami oraz ich rodzin. Głównym celem programu jest zapewnienie wsparcia w zakresie asystencji osobistej, co przekłada się na zwiększenie samodzielności osób niepełnosprawnych.Usługi asystenckie oferowane w ramach programu obejmują pomoc w codziennych czynnościach, wsparcie w aktywizacji społecznej i zawodowej oraz integrację społeczną.
Osoby spełniające warunki, korzystające z programu, mogą liczyć na wsparcie asystenta, który pomoże im w prostych zadaniach, takich jak zakupy, wizyty u lekarza czy organizacja czasu wolnego. Aby skorzystać z usług asystenta, wymagane jest orzeczenie o niepełnosprawności oraz złożenie wniosku o pomoc. Wnioski przyjmowane są przez lokalne ośrodki,a cały proces ma na celu łatwiejsze uzyskanie dostępu do niezbędnego wsparcia.
W Miłakowie można złożyć wniosek oraz uzyskać więcej informacji w Miejsko-gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej (MGOPS), który realizuje program. Osoby zainteresowane powinny zaktualizować niezbędne dokumenty, w tym formularz wniosku o asystenta oraz regulamin programu, co ułatwi proces aplikacji.
Wszystkich chętnych do skorzystania z programu serdecznie zapraszamy do kontaktu z następującymi instytucjami:
MGOPS Miłakowo
O.W. Włodyki 20A
14-310 Miłakowo
Telefon: 89 758-71-61
E-mail: mops@milakowo.eu