Program Asystent Osoby Niepełnosprawnej w Pyskowicach, w województwie śląskim, to inicjatywa mająca na celu wsparcie osób z niepełnosprawnościami w ich codziennym życiu. Celem programu jest zwiększenie samodzielności tych osób oraz ich integracja społeczna i zawodowa. Usługi asystenckie oferują pomoc w wykonywaniu codziennych czynności, co przekłada się na wyższy komfort życia i aktywizację społeczną.W ramach programu dostępna jest asystentura osobista, która umożliwia korzystanie z szerokiego spektrum usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Pomoc dla niepełnosprawnych obejmuje m.in. zakupy,dojazdy do lekarzy,czy aktywność w lokalnych inicjatywach. Osoby zainteresowane skorzystaniem z programu muszą złożyć wniosek o asystenta osoby niepełnosprawnej oraz dołączyć odpowiednie dokumenty, takie jak orzeczenie o niepełnosprawności.
Aby uzyskać więcej informacji oraz złożyć formularz wniosku o asystenta, należy kontaktować się z odpowiednimi instytucjami w Pyskowicach. Nabór do programu odbywa się na bieżąco, a każdy zainteresowany może liczyć na profesjonalną pomoc w procesie aplikacji.
Wszystkie formalności związane z programem, w tym regulamin oraz wymagane dokumenty, dostępne są w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej.
MOPS Pyskowice
Strzelców Bytomskich 3
44-120 Pyskowice
Telefon: 32 233 23 55
E-mail: sekretariat@ops.pyskowice.pl